سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

تاریخچه اولین فروش اینترنتی

تیم برنرز لی تجارت الکترونیک را برای اولین‌بار در سال 1991 بنیانگذاری کردند و شرکت پیتزا هات در سال 1994 با ایجاد بانکداری دیجیتال، توانست فروش اینترنتی خود را آغاز کند.

خرید اینترنتی امن به واسطه ابداع ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) در سال 1994 توسط شرکت نت اسکیپ ایجاد شد. در همان سال اولین سیستم فروش اینترنتی شرکت آلمانی اینترشاپ ایجاد شد.

مهم‌ترین سایت‌های خرید اینترنتی یعنی شرکت آمازون در سال 1995 و شرکت ebay در سال 1996 شروع به فعالیت کردند.


دوره رایگان آموزش فروش اینترنتی در سایت سانسل



فروش محصول محور و فروش مشاوره ای چه تفاوت هایی دارند؟

تفاوت های اساسی بین دو روش فروش محصول محور و فروش مشاوره ای وجود دارد که به آن ها اشاره می کنیم:

  • نقطه توجه در فروش محصول محور، محصولات است اما در فروش مشاوره ای مشتری و نیازهایش است.
  • در فروش مشاوره ای تاکید بر روی ارزش‌ها است اما در فروش محصول محور، قیمت، فاکتور اصلی است.
  • فروشنده در فروش مشاوره ای به عنوان یک مشاور است و از این طریق کاملا هوشمندانه میزان فروش را افزایش می دهد اما فروشنده محصول محور باید تلاش زیادی برای افزایش میزان فروش بکند.
  • در فروش مشاوره ای، مشتریان نسبت به فروش محصول محور، راحت تر به فروشندگان اعتماد می کنند.

دلایل استفاده از فروش مشاوره ای در سایت سانسل



فروش مویرگی چیست؟

فروش مویرگی به زنجیره کسب و کاری که به کمک آن محصول یا خدمات به دست مشتری برسد گفته می شود. این زنجیره شامل عمده فروشان، خرده فروشان و توزیع کنندگان می شوند که از طریق کامیون، ماشین، موتور و یا اینترنت فعالیت می کنند. قبلا فروش مویرگی فقط برای مواد اولیه استفاده می شد اما امروزه خیلی از کسب و کارها سعی دارند با فروش مویرگی محصولات خود را بفروشند. فروش مویرگی روشی است که کمک می کند محصول در دسترس همه قرار بگیرد. مثالی که می توان برای فروش مویرگی زد اینگونه است: فروش اینترنتی با مویرگی متفاوت است. مثلا وقتی برای خرید مواد غذایی یا دارو می توانید همه فروشگاه های سراسر کشور را چک کنید و محصول خود را پیدا کنید. شعار فروش مویرگی این است که همه جا در دسترس باشید تا فروش بیشتری داشته باشید.


برای اطلاع از مزایا و معایب فروش مویرگی به سایت سانسل مراجعه کنید.


برنامه ریزی فروش چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟

شکل گیری و تدوین برنامه اولین مرحله از برنامه ریزی فروش است و در دومین مرحله فروشنده باید از برای رسیدن به اهداف از مهارت های خود استفاده کنند و برنامه تدوین شده را اثبات کنند. یک نکته مهم در مدیریت، برنامه ریزی فروش است. برای داشتن یک برنامه ریزی با کیفیت باید هوشمندانه رفتار کرد. تحقیق اصولی برای فروش در بازار از ابتدای کار نیاز نیست بلکه نیروی فروش متخصص می تواند همه این امور را انجام دهد.


برای اطلاع از اهمیت برنامه ریزی فروش به سایت سانسل مراجعه کنید.



اهداف برنامه عملیاتی فروش چیست؟

افزایش توانایی تیم مدیریت شرکت برای رسیدن به یک هدف واحد با استفاده از منابع بحرانی شرکت، هدف اصلی برنامه عملیاتی فروش به حساب می آید. استفاده از نرم افزار های گسترده برای برنامه عملیاتی فروش، گاهی ممکن است نتواند فرآیندهای بودجه بندی و برنامه ریزی مالی را کنترل کند. در این صورت اهداف شرکت به نتیجه نمی رسد.


مزایای برنامه عملیاتی فروش در سایت سانسل