استفاده از بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ یکی دیگر تکنیک های کاربردی پرزنت فروش است. در این روش برای فروش محصول نیاز به زیر مجموعه دارید. در این روش، در نقش یک پرزنتر باید برای آشنا کردن مخاطب و فروش بیشتر محصولات تلاش کنید. در این روش پرزنتر پس از فروش علاوه بر سهم خود، درصدی از فروش زیر مجموعه هایش را هم می گیرد.
در تحلیل فروش توجه به این نکته اهمیت دارد که کارمندان شما در بخش فروش چه زمانی را صرف کدام فعالیت در قیف فروش میکنند. یک فروش موفق زمانی صورت میپذیرد که کارمندان اولویت خود را فرصتهای ویژه قرار داده و با توجه به بزرگی و پر سود بودن یا کوچکی و کم سود بودن معامله وقت خود را تقسیم بندی کنند. فرض کنید شما یک مشتری ویژه و معتبر دارید اما کارمندان شما درگیر مشتریان کوچکی هستند که همیشه میتوانند با آنها ارتباط گرفته و کالا و خدمات بفروشند.
آموزش مهم ترین فاکتورهای تحلیل فروش در سایت سانسل
به دست آوردن مشتری جدید، پرهزینه تر از حفظ مشتری فعلی است. جریان نقدینگی پایدارو حفظ 5 درصدی مشتریان که باعث افزایش سود 25درصدی شود، حفظ مشتری است. این روش های مدیریت تجربه مشتری کمک می کند تا با انتخاب درست منجر به کاهش میزان از دست دادن مشتریان شود.
آموزش اصطلاحات اصلی در تجربه مشتری در سایت سانسل
ظاهری آراسته و مرتب از ویژگیهای یک فروشنده حرفهای است که به بعضی نکات آن اشاره میکنیم:
تجربه فروشندگان نشان میدهد که حتی اگر یک مشتری ثابت در روزی که ظاهر آراسته نداشتهاند و بابت این موضوع عذرخواهی هم کردهاند اما بازهم تاثیر منفی بر مشتری داشته. مشتری ابتدا جذب فروشنده و ظاهرش میشود سپس جذب محصولات و نیازش. با این حال بسیاری از فروشندگان هنوز هم به مسائلی مثل تمیز بودن کشف، اتو کشیدن لباس، موهای تمیز و مرتب و... توجه نمیکنند.
آموزش نحوه قیمت گذاری در دوره فروشندگی