برای فروش در دیجی کالا چون به عنوان یک فروشنده حضور ندارید، وظیفه دارید اطلاعات فنی و مشخصات ظاهری محصول خود را بر روی پنل فروشگاهی ثبت کنید. این اطلاعات شامل کاربرد، جنس، رنگ، سایز و قیمت می شود. در ادامه آموزش فروش در دیجی کالا به توضیح مراحل ثبت نام می پردازیم:
گام اول
به عنوان فروشنده در سایت ثبت نام می کنید و منتظر جواب تاییدیه از سمت دیجی کالا می شوید. سپس پیغامی به منزله تایید قرار داد دریافت خواهید کرد.
پس از دریافت تاییدیه به آدرس seller.digikala.com مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به پنل خود دسترسی پیدا کنید.
گام دوم
در این مرحله از ثبت نام فروش در دیجی کالا اصطلاحا باید ایجاد محصول کنید، به این معنا که برای محصول تصویر آپلود کنید و نام گذاری انجام دهید. برای ایجاد محصول یا همان درج کالا از دو روش می توانید استفاده کنید:
از خدمات کارخانه محتوا که شامل تمام سرویس های درج، عکاسی، شرح، نقد و بررسی به منظور تسریع در مرحله استفاده کنید.
درج کالا از طریق پنل فروشگاهی
1. در صورتیکه برند شما قبلا در سیستم ثبت نشده باشد ابتدا باید فرم درخواست ثبت برند را تکمیل کنید.
2. در صورت نیاز به شرح کالا مواردی مثل ویژگی های اصلی و کاربرد محصول را قید کنید.
3. قوانین خاصی که آپلود عکس برای فروش در دیجی کالا دارد را باید رعایت کنید. این قوانین برای یکسان بودن شکل تصویر کالاها است.
4.پس از گذراندن مراحل درج کالا باید مجددا منتظر تاییدیه کارشناسان باشید. اگر درج محتوا استانداردهای لازم را نداشته باشد، کارشناسان مشکلات موجود را برای شما ارسال خواهند کرد.
گام سوم
مرحله قیمت گذاری برای فروش در دیجی کالا مهم ترین مرحله است. ابتدا باید در یکی از کلاس های آموزشی شرکت کنید تا امکان قیمت گذاری بر روی محصول را داشته باشید. همه کالاها با توجه به نوع عملکردشان باید با گارانتی ارائه شوند.
آموزش فروش در دیجی کالا در سایت سانسل
برای حفظ و نگهداری از مشتری که باعث رشد و پیشرفت در کسب و کار می شود، 5 راه حل زیر وجود دارد:
در نظر گرفتن برنامه های وفاداری مشتری
آسان ترین راه برای نگهداری از مشتری، داشتن برنامه های وفاداری مشتری است. دادن اعتبار اضافی به مشتریان باعث می شود مشتریان سمت رقیبان دیگر نروند. اگر برنامه وفاداری داشته باشید می توانید چیزی بیش تر از وفاداری هدیه دهید. برای اینکه مشتریان را وادار به فعالیت کنید می توانید برای انجام کارهایی مثل نوشتن نظرات، ارسال زیرمجموعه به دوستان، معرفی در شبکه های اجتماعی جایزه در نظر بگیرید. این کار باعث رشد کسب و کار شما می شود.
بازی سازی
تکنیک های بازی فقط مخصوص بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های موبایل نیست. این روش باعث افزایش حس رقابت در مشتریان می شود. این روش نگهداری از مشتری می تواند با فعالیت هایی مثل تبلیغات و برنامه های وفاداری مشتری تلفیق شود.
روش محاسبه نرخ نگهداری از مشتری در سایت سانسل
تصمیم گیری یکی از وظایف اصلی مدیران است که بدون دیتا، عملاً ارزشی نداشته و قابلیت اجرا ندارد. از آن جایی که تحلیل مشتری میتواند به صورت مستقیم بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد برای مدیران حائز اهمیت است. تصمیم باید بر پایه دادههای قابل استناد اخذ شود. تحلیل مشتریان به شناسایی خواستهها، الگوهای رفتاری، ناهنجاریها و خلاهایی که در سازمان مانع پیشرفت شده است کمک میکند.
داده های اصلی تحلیل مشتری در سایت سانسل
ظاهر یک فروشنده اولین چیزی است که در برخورد اول و پیش از آن که افراد شروع به گفتن کنند، توجه را به خود جلب می کند. ظاهر اهمیت ویژه ای برای افراد دارد و میتواند ذهنیتی مثبت و منفی در ذهن سایر افراد ایجاد کند. در امر فروش نیز ظاهر یک فروشنده برای خریدار بسیار اهمیت دارد.
اهمیت ظاهر یک فروشنده در سایت سانسل
در ساخت کانال حرفه ای برای فروش در تلگرام نکات زیر را رعایت کنید:
انتخاب نام کانال(channel name)
نام کانال فروش در تلگرام باید به گونه ای باشد که نشان دهنده نوع خدمات شما باشد. انتخاب نامی که مرتبط به محصولات شما باشد به افرادی که در قسمت جستجو تلگرام سرچ می کنند کمک میکند راحت تر کانال محصول مورد نظر خود را پیدا کنند، در نتیجه شانس دیده شدن شما بالا می رود.
عکس کانال
در انتخاب عکس برای کانال فروش در تلگرام دقت داشته باشید که موقع برش دایره ای عکس پروفایل، عکس انتخابی دچار برش نامناسب نشود. به علت کوچک بودن سایز عکس بهتر است از عکس هایی استفاده کنید که زمینه اطرافشان ساده باشد. بهتر است عکس کانال خود را تغییر ندهید چون ممکن است این تصویر در ذهن مخاطب حک شده باشد و پس از آن کانال شما را گم کند. همین نکات کوچک بر میزان فروش در تلگرام تاثیر دارد.