برنامه ای که نشان می دهد چگونه می توان برای محصولات و خدمات خود مزیت رقابتی داشت و باعث جذب مشتری و افزایش فروش شود، استراتژی فروش گفته می شود. استراتژی فروش برای هر کسب و کار متفاوت است و در آن مواردی مثل اهداف و چشم اندازها، بررسی رقبا، شناخت مشکلات، راه های رسیدن به سود و... مشخص می شود. آموزش فروش حرفه ای لازمه ی موفقیت یک فروشنده را شناخت استراتژی های فروش می داند.
مهم ترین دست آوردهای آموزش فروش حرفه ای در سایت سانسل
پس از این که تا حدودی اعتماد مشتری را جلب کردیم، باید تلاش کنیم مستقیما بر روس احساسات آن تاثیر بگذاریم. یکی از اشتباهات بزرگ که فروشندگان فروش خدمات و کالا انجام می دهند، بیان توضیحات بیش از حد درباره کالا و خدمات است در صورتیکه مشتری باید از سودی که از خرید کالا یا خدمات میبرد مطلع شود. خوب بودن خدمات دلیلی برای خرید مشتری نیست پس بهتر است مشتری نفعی که از خرید می برد را بداند.
مزایا و معایب فروش خدمات در سایت سانسل
حال که به اهمیت باشگاه مشتریان پی بردید، نوبت به نحوه تشکیل این باشگاه میرسد. چگونه یک باشگاه برای مشتریان داشته باشیم؟ نخستین و مهمترین گام این است که یک برنامه ریزی ابتدایی برای اجرای این ایده داشته باشید و هر اطلاعاتی نیاز دارید از مشتریان جمع آوری کنید. این اطلاعات شامل دادههایی در خصوص عادات خرید هر مشتری است؛ از آن جا که مشتریهای فعلی شما در مرحله پس از خرید هستند، جمع آوری اطلاعات در مورد عادتهای خرید ایشان کار چندان دشواری نیست.
رویکردهای استفاده از باشگاه مشتریان در سایت سانسل
شناسایی مشتریان بالقوه و معرفی محصول به آن ها به طوری که باعث افزایش میزان فروش شود.
مشاور فروش باید اهداف فروش را مشخص کند و نیازهای مشتریان را جمع آوری کند و نسبت به آنها شناخت داشته باشد.
در مصاحبه و استخدام نیروهای فروش همکاری داشته باشد.
مشاور فروش باید با توجه به بودجه سازمان محصولات را قیمت گذاری کند.
در جهت افزایش اعتماد مشتریان، پیشنهادهای کاربردی داشته باشد.
جایگزینی و بهینه کردن تکنیک های فروش فعلی با تکنیک های جدیدتر بر عهده مشاور فروش است.
مشاور فروش باید بتواند رفتار رقبا و بازار را بررسی و تحلیل کند.
کمک به کسب و کار در فروش تلفنی و اینترنتی.
مشاور فروش باید اصول فروش را آموزش دهد.
خدمات رایگان مشاوره فروش در سایت سانسل
یک بازاریاب در زمینه فروش صنعتی مهم ترین دغدغه ای که دارد، رسیدن به توافقی سودمند است و تولید کننده با در نظر گرفتن موارد زیر باید برای متقاعدسازی مشتری تلاش کند: