سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

خرید و فروش اینترنتی برای مشتریان چه مزایایی دارد؟

با کاهش هزینه‌های رفت‌و آمد، جای پارک و بدون صرف زمان قدرت خرید برای کاربران افزایش می‌یابد.

مشتریان فقط با دسترسی به اینترنت و آدرس سایت فروشگاه، در هر زمان می‌توانند بهترین خرید خود را داشته باشند.

مشتریان با وجود فروش اینترنتی می توانند بدون هزینه از شهرها و حتی کشورهای دیگر با تنوع بیشتر اجناس خرید کنند و فقط به فروشگاه‌های محلی خود اکتفا نکنند.

در خریدهای حضوری ممکن است هزینه اجناس بیشتر از آنچه که تصور میکردید باشد اما در خرید آنلاین مجبور به انتخاب اجناس با آن قیمت نیستید و می‌توانند با مقایسه محصول مورد نیاز خود در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف خرید خوبی داشته باشند.


تخفیف ویژه آموزش فروش اینترنتی تا پایان آذر در سایت سانسل

بهترین مزایای فروش مویرگی چیست؟

در فروش مویرگی ریسک کاهش پول کاهش می یابد

امروزه با وجود مشتریان زیاد در فروش مویرگی ریسک از بین رفتن پول کاهش یافته است اما بازهم شرکت ها این امکان را دارند که محصول را به یک یا چند عمده فروش بفروشند.


افزایش میزان فروش

در سیستم فروش مویرگی، نتایج اصولا به زودی آشکار می شود و نسبت به دیگر روش های فروش زودتر به پیشرفت می رسد. همین دلیل می تواند یکی از علل ترغیب کردن این روش از فروش باشد.


امکان انتخاب مشتری

در سایر روش های فروش امکان حذف و یا انتخاب مشتری وجود ندارد. یکی از مشکلات که باعث جلوگیری از این کار می شود، قراردادهایی است که وجود دارد. به علت زیاد بودن تعداد مشتریان در فروش مویرگی می توان مشتریانی را که با شرکت همخوانی ندارند، نادیده گرفت و حذف کرد.


توزیع محصولات در زمان کوتاه

در فروش مویرگی نسبت به دیگر روش ها می توان با برنامه ریزی دقیق محصولات را سریع و راحت به نقاط مختلف رساند.


مدیریت نقدینگی در فروش مویرگی

به علت تعداد زیاد مشتریان و تنوع در روش های دریافت وجه در فروش مویرگی می توان به سبد متنوع نقدینگی(پول، چک، اعتباری و...) دسترسی داشت.


فروش زیاد

در انتظار خریدار نشستن جزء اصول فروش مویرگی نیست بلکه ما به دنبال خریدار هستیم و حداقل یک مورد از فروشی که داریم را برای حرکت به سمت بی نهایت می توانیم افزایش دهیم.


برای اطلاع از معایب فروش مویرگی به سایت سانسل مراجعه کنید.


آموزش فروش حرفه ای برای افزایش فروش

یادگیری نکات زیر در دوره آموزش فروش حرفه ای، برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای و افزایش میزان فروش لازم است:

یادگیری تکنیک های فروشندگی

به دلیل گستردگی علم فروش و بازاریابی باید همیشه در حال یادگیری تکنیک های آن باشید. تکنیک های فروش با پیشرفت کسب و کارها پیشرفت می کند. در نتیجه آموزش فروش حرفه ای برای یک فروشنده حرفه ای بسیار لازم است.


برنامه ریزی

یکی دیگر از موارد مهم در آموزش فروش حرفه ای، برنامه ریزی است. برنامه ریزی برای اهداف یک فروشنده حرفه ای بسیار مهم است. برای رسیدن به اهداف و کنترل زمان بهترین کار، ثبت برنامه روی کاغذ است.


تقویت فن بیان در دوره آموزش فروش حرفه ای

فن بیان لازمه فروشندگی است. برای فروش باید بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. آموزش فروش حرفه ای تقویت فن بیان را راه حلی مناسب برای شناخت خواسته مشتری می شناسد.


یادگیری استراتژی های فروش

برنامه ای که نشان می دهد چگونه می توان برای محصولات و خدمات خود مزیت رقابتی داشت و باعث جذب مشتری و افزایش فروش شود، استراتژی فروش گفته می شود. استراتژی فروش برای هر کسب و کار متفاوت است و در آن مواردی مثل اهداف و چشم اندازها، بررسی رقبا، شناخت مشکلات، راه های رسیدن به سود و... مشخص می شود. آموزش فروش حرفه ای لازمه ی موفقیت یک فروشنده را شناخت استراتژی های فروش می داند.


زبان بدن

اخیرا در آموزش فروش حرفه ای گفته شده که زبان بدن تا 55% بر ارتباطات تاثیر می گذارد. زبان بدن برای موفقیت در فروش و انتقال پیام به مخاطب نیاز است.


ادامه نکات آموزش فروش حرفه ای در سایت سانسل


اشتباهات رایج در فروش B2B

برای پیشرفت در روند فروش B2b از خطاهای رایج در این مسیر باید دوری کنید:

از فروش به خریداران سطح پایین در فروش B2b بپرهیزید

در آمد به دست آمده از فروش به خریداران سطح پایین در فروش B2b درآمد خوبی برای شما نخواهد داشت اما خریداران سطح بالا بهترین گزینه خواهند بود تا پیشنهادهای سطح بالای شما را بپذیرند.


ویژگی ها و مزایای محصول را برجسته نکنید

در فروش  B2b تمرکز کردن بر نتایج محصول کمک بیشتری به مشتری می کند تا برجسته کردن ویژگی های آن. برجسته کردن ویژگی های محصول دیگر مثل گذشته سودی ندارد.برای مشتریان خود


شخصی سازی در نظر نگیرید

در نظر گرفتن پیشنهادات تک گزینه ای در فروش B2b اشتباه است. در این صورت با دو مشکل مواجه می شوید، اول اینکه مشتریان برای راه حل شما هیچ معیار و ارزشی قائل نمی شوند و دوم اینکه حتی اگر مشتری به فکر یک سرمایه گذاری عالی باشد، به یک راه حل سطح پایین محدود می شود.

اگر چند گزینه داشته باشید از پیشنهادات سطح پایین تا بالا، ارزش بیشتری برای مشتری فراهم کرده اید و باعث افزایش میزان فروش و سود شما می شود.


دوری از ملاقات حضوری

فروش B2b همیشه نمی تواند از طریق فروش تلفنی و آنلاین موفق باشد. برای ارائه خدمات گران قیمت باید یک سرمایه گذاری جدی در نظر بگیرید و حتما نیاز به ملاقات حضوری دارید. ملاقات حضوری در فروش B2b نرخ معامله را افزایش می دهد. حتی برای برخی از معاملات برای اینکه مشتری را ترغیب به ملاقات حضوری کنید بهتر است هزینه های رفت و آمد مشتری را برعهده بگیرید.


بیان مبهم ارزش برند

گزارشی دقیق و شفاف به طور خلاصه از برند خود آماده داشته باشید زیرا هر زمان که یک مشتری بالقوه در فروش B2b سوالی از ارزش کار شما پرسید باید بتوانید بدون هیچ ابهامی به او پاسخ دهید در غیر این صورت مرتکب اشتباه بزرگی شده اید.


ارائه تخفیف بیش از حد

در فروش B2b با قیمت های پایین فقط مشتریان سطح پایین را می توانید جذب کنید. اما برای مشتریان ایده آل ارزش محصول مهم تر از قیمت آن است. پس سعی کنید ارائه تخفیف را فقط برای موارد خاص در نظر بگیرید زیرا تخفیفات بیش از حد ارزش شما را برای مشتریان خاص پایین می آورد. بجای تخفیف با اطمینان کامل و اعتماد بنفس ارزش محصول خود را بیان کنید.

استفاده از این روش باعث جذب مشتریان دائم برای شما می شود نه مشتریانی که فقط ممکن است یکبار بخاطر تخفیف از شما خرید کنند.


دوره رایگان آموزش فروش B2b در سایت سانسل

نحوه کار فرانچایز چگونه است؟

اگر یک برند بخواهد در بازار سهم خود را افزایش دهد و یا با هزینه کم دامنه جغرافیایی خود را افزایش دهد، فرانچایز ایجاد می کند. فرانچایز برا صنعت های رقابتی و کسانی که تازه کار هستند بسیار مفید است. بعد از خرید فرانچایز نیاز نیست وقتی برای شناساندن نام و محصول خود صرف کنید.


برای اطلاع از اصول و مقررات فرانچایز به سایت سانسل مراجعه کنید.