پس از این که تا حدودی اعتماد مشتری را جلب کردیم، باید تلاش کنیم مستقیما بر روس احساسات آن تاثیر بگذاریم. یکی از اشتباهات بزرگ که فروشندگان فروش خدمات و کالا انجام می دهند، بیان توضیحات بیش از حد درباره کالا و خدمات است در صورتیکه مشتری باید از سودی که از خرید کالا یا خدمات میبرد مطلع شود. خوب بودن خدمات دلیلی برای خرید مشتری نیست پس بهتر است مشتری نفعی که از خرید می برد را بداند.
آموزش مهارتهای مورد نیاز برای فروش خدمات در سایت سانسل
مهم ترین مزایای فروش در آمازون به شرح زیر است:
فروشندگان در علی بابا 50 محصول را می توانند به صورت رایگان بفروشند و هیچ هزینه ای برای کمیسیون فروش و کارمزد تراکنش نپردازند. در دوره های آموزش فروش در علی بابا به معرفی این محصولات می پردازیم. اما دو پلن به عنوان فروشنده طلایی برای عضویت در سایت وجود دارد:
برای اطلاع از مراحل اولیه فروش در علی بابا به سایت سانسل مراجعه کنید
یک سرنخ در قیف فروش مراحل زیر را طی میکند تا به مشتری واقعی تبدیل شود:
انتقال آگاهی: کسب و کار باید به مشتری معرفی شود، تا مشتری از وجود شما آگاه شود. بدون داشتن اطلاعات و آگاهی نمیتوان محصولی رافروخت.
انتقال اطلاعات لازم و پیدا کردن علاقمندان: پس از آگاهی مشتری در فانل فروش باید با استفاده از تبلیغات، بنر و محتوی مختلف آموزش هایی ارائه دهید تا از مزایای محصول شما باخبر شوند تا بتوانند علاقه مند به آن شوند.
ارزیابی محصول: کسانی که نسبت به خدماتتان احساس نیاز کنند، شروع به ارزیابی میکنند. به کمک تبلیغات میتوانید زمینه ارزیابی با دیگر رقبا را برای مشتری فراهم کنید.
تصمیم گیری: این مرحله از فانل فروش بسیار مهم است. باید همه اطلاعات را بطور دقیق به مشتری بدهید تا هیچ نقطه ابهامی نداشته باشد، چون ممکن است در خرید از شما مردد باشد و به سراغ دیگر رقبا شما برای دریافت سوالات و نیاز خود برود.
خرید: برای اینکه مشتریهایی که تصمیم خرید خود را گرفته اند اما هنوز مرددن را قانع به خرید کنیم، باید با پیشنهادی جذاب مثل تخفیف، خرید را قطعی کنیم.
مشتری وفادار و خرید مجدد: پایدار بودن یک کسب و کار به وفادار بودن مشتریان و خرید مجددشان بستگی دارد. برای اینکه مشتریان را در فانل فروش به مشتری وفادار تبدیل کنیم، خدماتی مثل پشتیبانی، گارانتی، پاسخ به سوالات و... باید در نظر بگیریم و اجرا کنیم.
آموزش مراحل ساخت سریع فانل فروش در سایت سانسل
در شبکه های اجتماعی راه جدیدی برای ارتباط بین کسب و کارها ایجاد شد. بررسی هایی که توسط چادویک مارتین بیلی و iModerate انجام شد نشان داد که شرکت ها بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی خرید می کنند. راهکارهای استفاده از شبکه های اجتماعی به نفع شرکت های فروش B2b شده است. در فروش از طریق شبکه های اجتماعی خرده فروشی اهمیت ندارد زیرا ریسک خرده فروشی به سبک اینترنتی بالا است.