برای حفظ و نگهداری از مشتری که باعث رشد و پیشرفت در کسب و کار می شود، 5 راه حل زیر وجود دارد:
در نظر گرفتن برنامه های وفاداری مشتری
آسان ترین راه برای نگهداری از مشتری، داشتن برنامه های وفاداری مشتری است. دادن اعتبار اضافی به مشتریان باعث می شود مشتریان سمت رقیبان دیگر نروند. اگر برنامه وفاداری داشته باشید می توانید چیزی بیش تر از وفاداری هدیه دهید. برای اینکه مشتریان را وادار به فعالیت کنید می توانید برای انجام کارهایی مثل نوشتن نظرات، ارسال زیرمجموعه به دوستان، معرفی در شبکه های اجتماعی جایزه در نظر بگیرید. این کار باعث رشد کسب و کار شما می شود.
بازی سازی
تکنیک های بازی فقط مخصوص بازی های ویدئویی و اپلیکیشن های موبایل نیست. این روش باعث افزایش حس رقابت در مشتریان می شود. این روش نگهداری از مشتری می تواند با فعالیت هایی مثل تبلیغات و برنامه های وفاداری مشتری تلفیق شود.
روش محاسبه نرخ نگهداری از مشتری در سایت سانسل