برخی از روش های جمع آوری اطلاعات مشتریان برای فروش مشاوره ای عبارتند از:
جمع آوری اطلاعات به صورت مستقیم
به صورت مستقیم از مشتریان سوال کنید و ببینید به چه محصولاتی نیاز دارند و کدام فاکتورهای فروش از قبیل: جنس محصول، رنگ، قیمت، کیفیت و... برایشان اهمیت بیشتری دارد. اما باید در نظر داشته باشید که این روش را فقط تاجایی میتوانید ادامه دهید که باعث اذیت شدن مشتری نشوید. در این حالت صد در صد متوجه نیاز مشتریان خواهید شد.
احساس صمیمیت با مشتری
اجتماعی بودن و ایجاد ارتباط لازمه ی فروش مشاوره ای است و از مهم ترین نکات در این زمینه، احساس صمیمیت با مشتریان است. هرچه رفتار فروشنده با مشتریان بهتر باشد، میزان اعتماد آنها افزایش می یابد. اگر فقط به عنوان رفع تکلیف کار خود را انجام دهید؛ مشتریان شما کم می شوند. باید اجتماعی و خوش صحبت باشید و با صمیمیت مشتریان را به سمت خود جذب کنید.
حل مشکل مشتری
پس از اینکه نیاز مشتری را کشف کردید و همه مسائل را بررسی کردید، یک دور نکات را برای خود مرور کنید و اگر مشکل یا ابهامی وجود داشت، بار دیگر از مشتریان خود سوال کنید.
آموزش رایگان تکنیک های فروش مشاوره ای در سایت سانسل