در این قسمت از آموزش فروش B2b به نقش و عملکرد قیف فروش در فروش B2b میپردازیم. قیف فروش روند خرید مشتری را به تصویر می کشد. در مراحل مختلف فروش B2b خریداران می توانند به قیف وارد و خارج شوند و حتی خرید بکنند اما با نماینده فروش در ارتباط نباشند. قیف فروش در فروش B2b بهترین راه برای تجسم مراحل خرید خریدار است.
تکنیک های پیشرفت و موفقیت در فروش B2b را در سایت سانسل مطالعه کنید.
اصرار به مشتری و قرار دادن آن در شرایطی که مجبور به خرید شود، در زمان گذشته بازدهی داشته اما در زمان حال این کار مشتری را از محصولات و خدمات شما فراری میدهد. به جای این کار با استفاده از جملاتی مثل کم بودن تعداد محصول یا قیمت محصول بعد از تخفیف، مشتری را به خرید ترغیب کنید. آموزش فروش تلفنی برای یادگیری این نکات و برای اینکه تبلیغات نتیجه عکس برای شما نداشته باشد، ضروری است.
نکات ضروری فروش تلفنی را در سایت سانسل مطالعه کنید.
اعلام حضور در شبکه های اجتماعی یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است. اعلام حضور در شبکه اجتماعی همچون تلگرام نتایجی مثل موارد زیر دارد:
اتصال به یک جامعه کاربری بزرگ
آموزش فروش در تلگرام به افزایش اعتماد مشتری و اعتبار کسب و کار به شما کمک می کند. حضور در شبکه های اجتماعی بیشتر باعث افزایش اعتبار می شود.
کمک به افزایش بازدید سایت و دیگر شبکه های اجتماعی
تکنیک های فروش در تلگرام در سایت سانسل
قبل از این که به تکنیک های پرزنت فروش بپردازیم این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای یک فروش موفق باید به محصول خود ایمان داشته باشید تا بتوانید تبلیغ کنید و به سوالات مشتری پاسخ دهید. در ادامه به مهم ترین تکنیک های پرزنت فروش توجه کنید:
تقویت فن بیان: یک پرزنتر موفق باید توان صحبت کردن به شکل صحیح را داشته باشد. راه های زیادی مثل دوره های آموزشی تقویت فن بیان وجود دارد که شرکت در این دوره ها پیشنهاد می شود. پرزنتر درکنار فن بیان خوب باید بدون خجالت و با اعتماد به نفس در مورد محصول صحبت کنید.
داستان گویی در پرزنت فروش: یک نکته مهم که در بازاریابی باید به آن توجه کنید این است که مهم نیست به مشتری چه می گویید مهم این است که چطور می گویید. باید در مورد محصول یک داستان جالب و شگفت انگیز باقی بگذارید. سعی کنید برای داستان خود یک مقدمه و نتیجه تاثیر گذار داشته باشید.
خوب گوش دهید: در مراحل پرزنت فقط شما نباید صحبت کنید بلکه باید در کنار صحبت کردن یک شنونده خوب هم باشید تا متوجه نیازهای مشتری بشوید.
ایجاد انگیزه در مشتری: برای افزایش میزان فروش باید بتوانید در مشتری انگیزه ایجاد کنید. در پرزنت فروش نباید با بی میلی با مشتری صحبت زیرا او هیچ رغبتی برای خرید پیدا نمی کند و حتی حاضر به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول شما نمیشود.
با صداقت باشید: در پرزنت برای جلب نظر مشتری نباید دروغ بگویید و یا حتی اغراق کنید. صداقت شرط رابطه موفق است و در مورد ویژگی های محصول خود نباید دروغ بگویید.
در پاسخ دادن کمی صبر کنید: برای پیدا کردن بهترین پاسخ به سوال مشتری 3ثانیه مکث کنید. نیاز نیز به سرعت به پرسش مشتری پاسخ دهید. جمله نامناسب می تواند باعث از دست دادن مشتری شود.
ادامه تکنیک های پرزنت فروش را در سایت سانسل مطالعه کنید
برای داشتن یک فروشگاه برای فروش عمده و یا فروش عمده به صورت غیر حضوری، نکاتی ضروری با توجه به کالا وجود دارد اما یکسری از اصول برای همهی محصولات یکسان است. در این بخش از آموزش فروش عمده به این اصول مهم اشاره خواهیم کرد:
کسب دانش و اطلاعات لازم
یک فروشنده حرفه ای در فروش عمده باید از همه جزئیات و مشخصات محصولی که میخواهد بفروشد آگاه باشد تا بتواند پیشرفت کند. هرچقدر اطلاعات و دانش فروشنده بالاتر باشد به نفع او خواهد بود.
برقراری ارتباط با تولید کنندهها و وارد کنندهها
اگر در عمده فروشی محصولات خوبی ارائه دهید، سود خوبی خواهید داشت پس باید محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه دهید. در این زمینه بهتر است با تولیدکنندگان و واردکنندگان بیشتری ارتباط برقرار کنید تا امکان مقایسه بین محصولات بیشتری را داشته باشید. پس از کسانی خرید کنید که هم اجناس با کیفیت دارند و هم منصف هستند.
بررسی بازار و بازاریابی
یکی دیگر از نکات آموزش فروش عمده که ضروری است، بازاریابی و بررسی بازار است. اطلاع از محدوده سنی مخاطبان، اطلاع از وضعیت فروش اینترنتی یا حضوری و از این قبیل سوالات، به تبلیغات بهتر و سادهتر شما کمک میکند.
تبلیغات هدفمند را با شناخت بازار میتوان تولید کرد و در هزینهها صرفهجویی کرد. این مراحل را یا باید خودتان بررسی کنید یا از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید اما برای سود بیشتر پیشهاد میکینم که با شرکت در دورههای آموزش فروش عمده، خودتان این مسئولیت را بر عهده بگیرید.
قوانین فروش عمده را در سایت سانسل مطالعه کنید