سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

سانسل

آموزش تکنیک های فروش و مشاوره فروش موفق

اصولی ترین تکنیک فروشندگی چیست؟

شنونده بودن فروشنده، یکی از اصولی ترین تکنیک های فروشندگی است. فروشندگان کم حرف به دلیل اینکه شنوندگان خوبی هستند، میزان فروش بیشتری دارند. در تکنیک های فروشندگی قید شده است که برای درک نیاز مشتری باید 70% شنونده باشید و در نهایت 30% برای اطلاع از نیاز مشتری سوال بپرسید. گوش دادن به صحبت ها و سوالات مشتری، باعث می شود که اعتماد بیشتری به شما بکند. عدم تعامل با مشتری به نفع فروشنده نخواهد بود.


9 نکته مهم در آموزش فروشندگی در سایت سانسل


روش زاویه شارپ برای بستن معامله فروش چگونه است؟

برای جلب نظر مشتریان برای بستن معامله فروش از شیوه زاویه شارپ استفاده کنید. همه مشتریان انتظار تخفیف و مزایای بیشتر دارند و اگر این چنین درخواست تخفیف بیشتر کردند موافقت کنید و بگویید اگر میزان تخفیف افزایش داشته باشد امروز قرارداد خود را نهایی می کنید؟ این موافقت شما به دلیل اینکه دور از انتظار مشتری است منجر به بستن معامله فروش می شود.


آموزش رایگان 7 تکنیک موثر بستن معامله فروش در سایت سانسل

در تست فروشندگی افراد برونگرا چه ویژگی هایی دارند؟

برونگرایی رتبه دوم را از نظر ارتباط با عملکرد فروش دارد. بیشتر اوقات فکر می کنیم در تیم فروشندگی خود افراد برونگرا داریم در صورتی که ممکن است افراد بیش از حد برونگرا هم در تست فروشندگی خود شناسایی کنیم. شخصیت برونگرا دارای انرژی زیاد، اعتماد به نفس بالا در اظهار عقاید، خوش اخلاقی است. در ارتباط های فرد با فرد، افراد برونگرا یک نمونه کلاسیک به شمار می آیند. این نکته را در نظر داشته باشید که خصوصیات فروشنده ای که به مشتریان سازمانی می فروشد با فروشنده که به افراد عادی می فروشد متفاوت است.


برای اطلاع از ویژگی های شخصیتی مناسب برای فروشندگی به سایت سانسل مراجعه کنید.


مزایای داشتن برنامه عملیاتی فروش چیست؟

  • جهت دهی درست در طول عملیات و مشخص کردن مراحل و زمان بندی از مزایای برنامه عملیاتی فروش است.
  • داشتن یک برنامه عملیاتی خوب، اهداف را همیشه در نظر شما نگه می دارد که این کار باعث انگیزه و تعهد در شما می شود.
  • امکان پیگیری و سنجش هدف در راه پیشرفت، با داشتن برنامه عملیاتی فروش میسر می شود.
  • از طریق یک برنامه ریزی خوب می توان وظایف بر اساس تاثیر گذاری اولویت بندی کرد.

آموزش نوشتن برنامه عملیاتی فروش در سایت سانسل


زنجیره فروش مویرگی شامل چه کسانی است؟

فروش مویرگی به زنجیره کسب و کاری که به کمک آن محصول یا خدمات به دست مشتری برسد گفته می شود. این زنجیره شامل عمده فروشان، خرده فروشان و توزیع کنندگان می شوند که از طریق کامیون، ماشین، موتور و یا اینترنت فعالیت می کنند. قبلا فروش مویرگی فقط برای مواد اولیه استفاده می شد اما امروزه خیلی از کسب و کارها سعی دارند با فروش مویرگی محصولات خود را بفروشند. فروش مویرگی روشی است که کمک می کند محصول در دسترس همه قرار بگیرد. مثالی که می توان برای فروش مویرگی زد اینگونه است: فروش اینترنتی با مویرگی متفاوت است. مثلا وقتی برای خرید مواد غذایی یا دارو می توانید همه فروشگاه های سراسر کشور را چک کنید و محصول خود را پیدا کنید. شعار فروش مویرگی این است که همه جا در دسترس باشید تا فروش بیشتری داشته باشید.


برای اطلاع از مزایا و معایب فروش مویرگی به سایت سانسل مراجعه کنید.